Overslaan en naar de inhoud gaan
InwonersMaatschappelijke zorgBureau brandpuntBrandpunt en proces-coördinatie Almere, Urk en NOP
InwonersMaatschappelijke zorgBureau brandpuntBrandpunt en proces-coördinatie Almere, Urk en NOP

Brandpuntfunctie en Procescoördinatie

Almere, Urk en de Noordoostpolder hebben een Brandpuntfunctionaris en Procescoördinatoren van de GGD. Zij worden ingezet als niet duidelijk is wie van de verschillende hulpverleners wat doet. Of als de hulpverlening niet oplevert wat we willen. Dit doen zij voor mensen van alle leeftijden en gezinnen.

De Brandpuntfunctionaris en Procescoördinatoren organiseren de hulpverlening voor jou, jouw kind of gezin en geven advies aan de betrokken partijen. Als het nodig is, mag de Brandpuntfunctionaris belangrijke beslissingen nemen.

Vaak worden alle betrokken mensen bij elkaar geroepen voor een overleg. Dat heet een rondetafelgesprek. Je wordt zelf ook uitgenodigd voor dit overleg. Je kan dan vertellen wat goed gaat en wat niet.

Tijdens het overleg wordt afgesproken wie wat doet. De Brandpuntfunctionaris of Procescoördinator zorgt ervoor dat iedereen zich aan deze afspraken houdt. Zij kijken ook of het beter gaat. Vaak zijn meerdere overleggen nodig voordat de hulpverlening weer goed verloopt. De Brandpuntfunctionaris of Procescoördinator blijft dan betrokken.

Aangemeld of vragen?

Als je bent aangemeld voor de hulp van een Brandpuntfunctionaris of een Procescoördinator, dan houdt de aanmelder en/of de GGD je op de hoogte van wat er gebeurt.

Heb je nog vragen of wil je zelf een aanmelding doen? Neem dan contact met ons op via: 088 – 002 99 15 (bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 tot 17:00 uur) of stuur een e-mail naar meldpuntoggz@ggdflevoland.nl

Je kan je vraag ook stellen via onderstaand contactformulier. Iemand neemt dan contact met jou op om je vraag te bespreken.